Blogcikkünkben a legszebb autókat szeretnénk bemutatni. Viszont ez a kérdéskör nagyon szubjektív. Minden autórajongónak más preferenciái vannak a márkákat, modelleket és a gyártási éveket illetően. Ennek ellenére úgy gondoltuk, hogy mi is megosztjuk Veletek az általunk legszebbnek gondolt autók listáját, hogy vitassuk meg, hogy egyezik-e a Ti elképzelésetekkel. Például Enzo Ferrari a Jaguar E-Type-ot nevezte meg, mint a világ legszebb autója. Sokunk más véleményen van. Hiszen vagyunk vele sokan, akik a sportautók áramvonalas formájában látjuk a szépséget. Akkor például a japán gyártók autói, a Toyota 2000 GT vagy a Datsun 240Z szintén abszolút álomautóknak számítanak. Sőt, ott van például a Lamborghini Countach is, amely nagyon egyedi külsővel rendelkezett, de hogy szép is volt, az már más kérdés. De ha a luxusban látjuk a szépséget, akkor egy Rolls-Royce Phantom, vagy az Aston Martin okoz nekünk örömet. Természetesen nemcsak azok az autók gyönyörűek, amelyek méregdrágák. Hanem azokat is favorizáljuk, amelyeket nap mint nap használunk. Ott van például a VW Golf, vagy a Smart Fortwo Cabrio, a Nissan Micra esetleg a Mazda 121.
Citroën DS: Az utak királynője
Azt szoktuk mondani, hogy a hölgyeké az elsőbbség, ezért ez a francia jármű került a lista élére. De a szépsége miatt is az első helyre került volna. Mert soha nem a gazdagok és az ismert emberek autója volt, inkább mindennapi használatra tervezték. Volt valami egyedi a jellegzetes megjelenésében. Ezt már a Citroën DS modellnév is tükrözte. A DS rövidítést franciául „déesse” -nek ejtik, ami királynőt, istennőt jelent. Annyira kedvelte mindenki ezt a modellt, hogy például Charles de Gaulle francia elnök is egy 1963-as DS-t használt, a Présidentielle-t, amelyet 6,40 méter hosszú volt. Ezt a szépséges járművet az 1955-ös Párizsi Autószalonon mutatták be és azóta is csodálhatjuk áramvonalas formáját. De ha a franciák tudtak ilyen gyönyörű autót tervezni, akkor mit gondoltak akkor, amikor a Citroën 2CV-t vagyis a Kacsát megrajzolták. Ráadásul ugyanaz a tervező álmodta meg mindkét modellt.
A Te listád elején is ott szerepel a Ford Mustang?
A Ford Mustangot minden bizonnyal sokan a világ legmenőbb és legszebb autójának tartják. Különösen az 1967-es modellért rajonganak sokan. Ebből az amerikai izomautóból több mint tízmillió járművet adott el a Ford. A legnagyobb népszerűségnek azok a modellek számítanak, amelyekbe V12-es motort rakott a márka. A modell egyik legemlékezetesebb szerepe talán az volt, amikor az 1968-as San Francisco-i zsaru című filmben a főszereplővel, akit Steve McQueen alakított üldözte a bűnözőket. Bár a 90-es években volt pár generáció, amely nem igazán tartalmazta az előd pozitív tulajdonságait. Viszont napjainkban újra gyönyörűek a Ford Mustángok.
A szárnyas Merci a listánk 3. helyén szerepel, jöjjön a Mercedes 300 SL Coupe
Talán nincs olyan lista, amely a világ legszebb autóival foglalkozik, és ne lenne rajta ez a csodaszép autó. Az úgynevezett sirályszárnyú ajtóival a 300 SL még mindig minden idők egyik legizgalmasabb dizájnja. A német Motor Klassik oldtimer magazin olvasói 1999-ben nem véletlenül nevezték az évszázad sportautójának. Jó, az igaz, hogy minden nemzetnek magához húz a keze, de ez az autó tényleg nagyon egyedi külsővel rendelkezik. Mellette magán viseli a kupék összes pozitív tulajdonságát. Bár sokan azt mondják, hogy a Pagoda Merci, vagyis a Mercedes 280 SL W113 is megér egy misét. De ott van még a Mercedes-Benz W 196 R Stromlinienwagen, amely a valaha eladott legdrágább GP autó. De számos más csillagos modellt is felsorolhatnánk még.
A CarTrend autó szépségversenyén a Jaguar E-Type a 4.helyen végzett
Már most elnézést kérünk mindenkitől, így Enzo Ferraritól is, aki számára ez a világ legszebb autója. Valóban nagyon korszakalkotó formatervvel rendelkezett. Hiszen a Jaguar E-Type rendkívül hosszú motorháztetővel és rövid hátsó résszel bír. Ráadásul akkoriban brutálisan erős motort szereltek bele az angolok, mégpedig egy 276 lóerős változatot. Ennek köszönhetően az E-Type mindössze hét másodperc alatt gyorsult fel 0-ról 100 km/h-ra, és akár a 240 km/h végsebességet is elérte. Ez abban az időben fantasztikus menetteljesítménynek számított, amely adatok sokunkat még a mai nap is ámulatba ejtenek, vagyis nemcsak hihetetlenül szép, de gyors is.
A Ferrari sem hiányozhat a listáról
De melyik a legszebb Ferrari? Talán a 250 GTO, amely a világ legdrágább autója. 2018-ban 70 millió dollárért vett meg egy gyűjtő ebből az ikonikus modellből. Nagyon ritka autó, hiszen mindösszesen 36 példány készült belőle, amelyek mind a mai napig működnek. De ott van még az F50 is, amelyet 1996-ban mutattak be a Ferrari 50. születésnapja alkalmából. Ebből a modellből kicsit több készült, hiszen az F50-esből 349 darabot gyártottak. Az F50-es azért is volt különleges, mert számos alkatrészt átvett a Forma-1-ből. Ilyen volt például a V12-es motor, amely 4,7 literes lökettérfogattal és 520 lóerős teljesítménnyel rendelkezett. De nem feledkezhetünk meg a Testarossáról sem. De mi a végén mégis a 250 GTO mellett döntöttünk, szóval ez a vörös rakéta a listánk 5.helyezettje.
A CarTrendnél a Porsche 911-es csak a 6.helyen szerepel, ami a szépségversenyt illeti
Ha előbb azt mondtuk, hogy nincs autó szépségverseny Ferrari nélkül, akkor ugyanez érvényes a Porsche 911-re is. Hiszen ez az autó nagyban meghatározta az autóipar elmúlt 50 évét. Abszolút sportautó ikonnak számít, és sok rajongó számára a világ legszebb autója. A 911-et 1963-ban mutatták be. Technikailag sok minden változott azóta, de a külső megjelenése nagyrészt változatlan maradt. A 911-es elődje a 912-es modell még csak 90 lóerővel rendelkezett, amely még csak 4 hengeres motor volt. A 911-esbe már 6 hengeres változat került, amely már 130 lóerőt teljesített. De hogy a fejlődést valahogy azért érzékeltessük, a 2017-es Porsche GT2 RS már 700 lóerős. Lehet, hogy sokaknak ez a legszebb modell, ezen lehet vitatkozni, dehogy ennek a sportautónak van a legszebb hangja az biztos. Mindezt az egyedi léghűtéses, kétliteres hathengeres boxermotorjának köszönheti.
A CarTrend autó szépségversenyén sokak meglepetésére egy Mazda is szerepel
Mégpedig a Mazda MX-5-ös. Korszakalkotó formájával az 1990-es években az egyik legnépszerűbb roadster volt. De nemcsak korszakalkotó, hanem bámulatosan szép külsővel is rendelkezett. Azóta négy generáció készült ebből a japán sportautóból, de formája nem igazán változott. De nemcsak olyan népszerű, mert nagyon arányos karosszériával rendelkezik, hanem azért is, mert elődeihez hasonlóan a legújabb generációra is érvényes az, hogy nagyon könnyű fenntartani. Tehát nem kell milliomosnak lennünk, hogy egy csodaszép autó tulajdonosai legyünk. Emellett maximális vezetési élményt nyújt, hiszen a saját tömege körülbelül 1000 kilogramm, a teljesítménye pedig akár 184 lóerős is lehet. Tehát az egy kilogrammra jutó lóerő arány is kimagasló az MX-5 esetében. Nézzük is az adatokat: 100 km/h-ra való gyorsulást 6,8 másodperc alatt teljesíti, a végsebessége pedig 220 km/h körül van.