CarTrend logo

A Golf és az ő osztálya

Az elmúlt évtizedekben a VW Golf hatalmas népszerűségre tett szert. Ma már szinte el sem tudnánk képzelni nélküle az autózás világát, hiszen nagyban meghatározta a kompakt járművek osztályát. Az alsó-középkategóriában minden autógyártó a Golf hegemóniáját akarja megdönteni, de ez eddig szinte senkinek sem sikerült. Voltak rövid távú sikerek, de ezek szinte minden esetben kárász életűnek bizonyultak. Sőt, ha kimondjuk a nevét, akkor mindenki előtt megjelenik az egyedi formája, amely szinte az összes nyolc generáción keresztül végig kísérte. Talán ez a sikerének a titka. Sok autógyártó ha új generációval lép a piacra egy teljesen új koncepciót fejleszt. A Golfnál pedig azt a stratégiát követték a márka fejlesztői, hogy az, ami jó, azon nem szabad változtatni, maximum modernizálni, tökéletesíteni kell. Természetesen a Golf a sikeres koncepció alapját megosztotta a VW-csoport többi márkájával is, például a Skoda Scalaval, a Seat Leonnal vagy az Audi A3-mal. De az évek során a konkurencia sem aludt, hogy csak néhányat említsünk, az Opel Astra, a Peugeot 308-as, a Hyundai i30-as, vagy a Toyota Corolla. Ezek a modellek mind formailag, mind műszaki adottságaikban nagyon különböznek egymástól, de mindeddig ezek a sikerek csak a 2. helyre voltak elegendők. 

A Volkswagen Golf tavaly ünnepelte születésének 50. évfordulóját

Kezdjük is egy kis történelemmel. 1974 március 29.-én gurult le az első Golf a futószalagról. 1983-ig a Golf első generációjából 6,9 millió darabot adtak el. Azóta több mint 37 millió autót gyártottak le ebből az ikonikus modellből. A nyolc generáció alatt a Golf rengeteget fejlődött. A legújabb Golf megvásárolható elektromos, illetve plug-in hibrid meghajtással is. Napjainkban is modern motorokkal, impozáns belső térrel, egyedi dizájnnal rendelkezik. Még ma is rendelhetünk Golf GTI-it, de a Golf GTD már nincs velünk. Azt csak használtan tudjuk beszerezni, ha ilyen autóra vágyunk. Ha már itt tartunk, azt tudtátok, hogy a CarTrend autószalonban olyan lehetőség is a rendelkezésetekre áll, hogy ha nem találjátok a kínálatunkban a kiszemelt járművet, akkor azt beszerezzük nektek? Bizony. Na de térjünk vissza az új Golf GTI-hez. Jelenleg 18.368.400 Forint ennek a modellnek az új ára. Viszont a CarTrend autószalonban most várja leendő tulajdonosát egy hófehér nyolcadik generációs Golf. 2021-es évjáratú, az igaz, hogy 110 lóerős, de ezzel is kellően dinamikusan tudunk haladni, viszont ezt a Golfot most 5.389.000 Forintért vihetjük haza. Ez azért hatalmas különbség.

Mely kompakt járművek törnek a VW Golf babérjaira?

Miközben utcáinkat egyre inkább terepjárók, crossoverek és hasonló formával, illetve emelt hasmagassággal rendelkező hibrid vagy elektromos meghajtással rendelkező járművek népesítik be, a VW Golf még mindig rettentő sikeres. De házon belülről is kap konkurenciát, hiszen az Audi A3-as és a Seat Leon is a babérjaira tör, ugyanúgy, mint az A-osztályos Merci is, az 1-es BMW vagy az Opel Astra. Helykínálat tekintetében nem különböznek egymástól, elöl légies a térkínálat, hátul pedig éppen elférünk bennük. A VW Golf első ülései nagyon jól formázottak, és rengeteg oldaltartást is kínálnak. Ugyanúgy, mint az A3-as ülései. De ezt nem feltétlenül mondhatjuk el például a Hyundai i30-asról és a Merci sem a sportoságáról híres. Hacsak nem az AMG változatot választjuk. De hát az nagyon drága, és fenntartani sem egyszerű. A csomagtér tekintetében sincsenek nagy különbségek. A kompakt osztály esetében a beltérben mindegyik járműgyártó rengeteg műanyagot használ és ez alól a Mercedes, a BMW és az Audi sem kivétel. Az igaz, hogy ezek a márkák odafigyelnek a részletekre és kevésbé kopogósak a műanyagok, amiket használnak, mint például a Toyota Corolla. De ez a modell a hibrid hajtásával magasodik ki a kompakt osztályból. A formája viszont nagyon megosztó. A CarTrend autószalonban most egy Seat Leon várja leendő tulajdonosát. Miért érdekes ez a modell? Mert a lelke mélyén ő is egy Golf, csak spanyol vér folyik az ereiben. Szóval ez a hófehér Leon 2015-ös évjáratú, 184 lóerős, mindösszesen 168.496 km van az órájában és 4.589.000 Forintért lehet a miénk. Azért a 184 lóerővel elég rendesen lehet csapatni. Szóval, ha ilyen autót keresel, ne gondolkodj sokáig, mert már többen is érdeklődtek utána.

Miért kedveljük annyira immáron 50 éve a Golfot?

A nemrégiben megújított Hyundai i30-as illetve a Skoda Scala is szinte ugyanazokkal a méretekkel rendelkezik, mint a Golf. Hosszban csak néhány centiméternyit, szélességben pedig csak milliméternyit különböznek egymástól. A Hyundai belső tere egy picivel nagyobb, ezért benne szellősebben érezzük magunkat. A Skoda viszont a külső magasságban rejlő előnyét nem tudta nagyobb fejtérré alakítani. A kárpitozásban sincs nagy különbség, mindegyik kompakt autó esetén ugyanazt a standard üléshuzatot kapjuk, hacsak felárért nem rendelünk bőrüléseket. De ezt az előnyt az eladáskor nem fogjuk tudni érvényesíteni, tehát nem igazán van értelme. Illetve, ha kompakt autókról van szó, akkor nem különösebben várhatunk nagy variálhatóságot. Ez érvényes a Golfra is. A cikkben említett mindegyik járműben ergonomikus kialakítás fogad bennünket. Amennyiben egy újabb modellben ülünk, akkor már érintőképernyő is a rendelkezésünkre áll, amelyeket úgy terveztek a fejlesztők, hogy áttekinthetők és könnyen érthetőek legyenek. A Golfban is van ilyen. Több esetben hangvezérlés is a rendelkezésünkre áll, ami szintén megkönnyíti az autó kezelését. A Golf esetén is vezérelhetjük a beállításokat hangutasításokkal. Viszont véleményünk szerint ez a Toyota Corollában működik a legjobban. A Skodában csak a navigációs rendszer és az audiorendszer reagál a szóbeli parancsunkra, de ez elég gördülékenyen működik. A Hyundai i30-ban viszont hanggal tudjuk vezérelni a navigációt, a klímaberendezést, az audiorendszert és az ülésfűtést, de érzékeny a zajra, és nagy türelmet igényel. Összegezve kijelenthetjük, hogy vannak funkciók, amelyben vannak modellek, amelyek jobban teljesítenek, de az összkép a Golfban a legjobb. Ráadásul Golf a kitűnő teljesítménye még mindig verhetetlen. A 7 sebességes DSG-váltó hibátlanul teszi a dolgát. Ennek köszönhetően a Golf GTI-ben szunnyadó 300 lóerőt minden sebességi fokozatban maximálisan ki tudjuk használni.  

Látogasson el
kereskedésünkbe és fedezze
fel autókínálatunkat!

Ne feledje: mi nem szimplán garanciát adunk,
mi az autózás biztonságát adjuk önnek!

Ezt olvasta?

használt autó blog

Fejlődés az autók világában

Már több mint egy évszázada autózunk. Ezidő alatt rengeteg változáson ment át az autóipar, rengeteg okos és biztonságos megoldás született, és a fejlődés továbbra sem

Bővebben
családi autó választás

Családi autó választás

Közeleg a nyár, az utazások időszaka. Ha családdal utaztok, különösen fontos, hogy alaposan átgondoljátok, milyen családi autót vásároltok. De hogyan, milyen szempontok alapján érdemes kiválasztani

Bővebben