2025. január 3 és 17-ike között rendezik meg a világ leghíresebb és legnehezebb tereprali versenyét, a Dakart, amely már 6. alkalommal szeli át Szaúdi-Arábiát. A rajt az ország délnyugati részén fekvő Bishában, a cél pedig a keleti országrészben található Shubaytah-ban lesz. Az idei verseny 13 gyorsasági szakaszt tartalmaz, ahol 807 résztvevő autókkal, motorokkal, teherautókkal és quadokkal vág neki a sivatagi száguldásnak. A versenyzők 7700 km-t tesznek meg Szaúd-Arábia lenyűgöző tájain. Ezen a legendás autó- és motorversenyen a résztvevők teljesítményük határait feszegetik. Volt olyan versenyző, aki korábban törött csonttal versenyzett végig. Tehát itt nincs helye a félelemnek, a mellébeszélésnek, csak egy számít: a teljesítmény. Ugyanúgy, mint a CarTrend autószalonban. Számunkra is csak a legjobb minőségű szolgáltatás jöhet szóba, szóval, ha egy megbízható terepjáróra, limuzinra, crossoverre van szükséged, akkor bennünk idén sem fogsz csalódni. Ha nem is a Dakar ralin indulsz, de egy megbízható pick-upra van szükséged, akkor most is van egy ragyogó ajánlatunk. Egy Toyota Hilux D/C 2.4 D-4D 150 M/T 6 Active várja leendő tulajdonosát. Ezzel a terepjáróval eddig 140.150 kilométert tett meg előző tulajdonosa. Az autó 2019-ben gurult le a futószalagról. Ezért az antracit szürke Hiluxért most csak 7 549 000 Forintot kell leraknunk az asztalra, de akár lízinggel vagy tartós bérleti konstrukcióban is hazavihetjük. Szóval míg a versenyzőknek szurkolunk egy megbízható és kényelmes járműben intézhetjük mindennapi dolgainkat.
Miért Szaúd-Arábiában rendezik a Dakar ralit?
A Dakar ralit 1978-ben rendezték meg először. 1977-ben Thierry Sabine, egy francia motorversenyző részt vett az Abidjan és Nizza között megrendezett ralin, de a verseny közben eltévedt. Miközben megpróbált visszatérni a verseny számára kijelölt útra, észrevette, hogy milyen nehéz is a sivatagban tájékozódni, versenyezni. Miközben csodálta a fantasztikus tájat megszületett a fejében az ötlet, hogy létrehozza a Párizs-Dakar ralit. Innen már nem nehéz kitalálni, hogy éveken keresztül Párizsból indult a verseny, ahol megtörtént a gépátvétel, ezután áthajózták a versenyautókat, motorokat, kamionokat Afrikába, ahol elkezdődött a versenyfutás az idővel, ki ér előbb Dakarba, Szenegál fővárosába. Viszont a 2000-es években egyre több terrorfenyegetettség hátráltatta a verseny lebonyolítását. Ezért a szervezők először úgy döntöttek, hogy Dél-Amerikába viszik a versenyt. De ez sok résztvevő számára nem azt adta, amit a korábbi versenyek. Ezért a szervezők újabb helyszínt kerestek, és már hat éve Szaúd-Arábia ad otthont ennek a nevezetes ralinak.
A Dacia is részt vesz az idei Dakar ralin!
Most biztosan sokan azt gondolják, hogy azokkal a városi terepjárókkal állnak rajthoz, amelyeket az utcáinkon is láthatunk. A kettő járműnek semmi köze nincs egymáshoz, csak a nevük egyezik. Az igaz, hogy a Dacia újoncként érkezik a Dakar-ralira, de a francia gyári csapat rögtön az egyik favorit. Az októberi, marokkói tereprali versenyt, amit a Dakar ralira való felkészülésnek tekint mindenki, a Dacia egy-kettős győzelemmel zárta. Ez a kiváló versenyzőknek is köszönhető. Az ötszörös Dakar-győztes Nasser Al-Attiyah a kilencszeres rali-világbajnok, Sébastien Loeb előtt győzött. Tehát a Dacia a legtapasztaltabbakat ültette a gyári csapat üléseibe. De azért kellő motorerő is van alattuk. A Dakarban debütáló Dacia egy 3,0 literes lökettérfogatú V6-os turbós benzinmotorral versenyez, amely 360 lóerőt juttat a négy kerekekre. Ugye, hogy semmi köze egymáshoz a két autónak! Az utcai Daciák nem rendelkeznek ekkora teljesítménnyel. A márka a Prodrive tuningcég tudására és tapasztalatára támaszkodva építette meg a versenyautót, amelynek Cristina Gutiérrez is a csapat tagja. Jutta Kleinschmidt óta ő az első nő, aki esélyes a győzelemre.
Az idei Dakar ralin mely márkák a legnagyobb riválisai a Daciának?
A tavalyi győztes Carlos Sainz egy elektromos hajtáslánccal szerelt Audi RS Q e-tronnal nyerte meg a 2024-es versenyt. Idén viszont nem az elektromos meghajtásé a főszerep. Milyen meglepő! Ezévben várhatóan a Dacia mellett a Toyota, a Ford és a Mini gyári csapatainak van a legnagyobb esélye a győzelemre. A Toyota idén is egy Hilux elnevezésű prototípussal szeretné elhódítani a trófeát. Ebben a sivatagi szörnyetegben egy V6-os turbó benzinmotor dolgozik, amely 3,5 literes, és megközelítőleg 360 lóerővel rendelkezik. A legnagyobb nevek ebben a csapatban Toby Price és Sam Sunderland, akik már nyertek Dakart, igaz motoron. Az ausztrál és a brit most először nem ellenfélként, hanem egy autóban versenyeznek. A tavalyi győztes Audi távozása után a címvédő spanyol Carlos Sainz és a korábbi DTM-bajnok svéd Mattias Ekström az újonnan alapított Ford gyári csapatával próbálják újra megnyeri a sivatagi száguldást. Az amerikaiak egy Ford Raptor kinézetű versenyautót terveztek. Amerikai márkához illően a motorháztető alatt egy V8-as szívó benzinmotor található, amely 5,0 literes lökettérfogatú. Ez elég lesz a sikerhez? Hamarosan kiderül. A Mini egy háromliteres V6-os turbó-benzines motort használ, amely szintén körülbelül 360 lóerőt ad le. Szóval a technikai háttér szinte mindenhol ugyanaz, már csak az a kérdés, hogy ki bírja jobban idegekkel.
Az idei Dakar ralin is indulnak magyar versenyzők!
A tavalyi kamionos összetett 10. helyét megszerző Kovács Miklós, Ács László és Czeglédi Péter trió idén már harmadszor indul a versenyen. Ebben az évben is egy Hyena típusú versenykamionnal szeretnének a nagyok orra alá borsot törni. Ugyanebben a kategóriában sokadik alkalommal áll rajthoz Tagai Róbert, Szalai Norbert és Fabien Catherine versenyző trió is. De ezzel még nincs vége, hiszen Darázsi Zsolt, Pierre Calmon és Palco Lubomir is nekivág a sivatagi száguldásnak, szintén egy versenykamion volánja mögött. De van még magyar induló. Mégpedig a Dakar Classic kategóriában idén a Gumisember-MIQ Dakar Team két párosa indul. Név szerint Hamza Péter és Kalmár András, valamint Mikucza Tamás és Bakó András. Mindkettő páros egy régebbi típusú Pajeroval vág neki a sivatagnak. A CarTrend minden magyar versenyzőnek sikeres célba érést kíván! Hajrá magyarok!