CarTrend logo

A CarTrend is szurkol a Dakar magyar résztvevőinek!

2025. január 3 és 17-ike között rendezik meg a világ leghíresebb és legnehezebb tereprali versenyét, a Dakart, amely már 6. alkalommal szeli át Szaúdi-Arábiát. A rajt az ország délnyugati részén fekvő Bishában, a cél pedig a keleti országrészben található Shubaytah-ban lesz. Az idei verseny 13 gyorsasági szakaszt tartalmaz, ahol 807 résztvevő autókkal, motorokkal, teherautókkal és quadokkal vág neki a sivatagi száguldásnak. A versenyzők 7700 km-t tesznek meg Szaúd-Arábia lenyűgöző tájain. Ezen a legendás autó- és motorversenyen a résztvevők teljesítményük határait feszegetik. Volt olyan versenyző, aki korábban törött csonttal versenyzett végig. Tehát itt nincs helye a félelemnek, a mellébeszélésnek, csak egy számít: a teljesítmény. Ugyanúgy, mint a CarTrend autószalonban. Számunkra is csak a legjobb minőségű szolgáltatás jöhet szóba, szóval, ha egy megbízható terepjáróra, limuzinra, crossoverre van szükséged, akkor bennünk idén sem fogsz csalódni. Ha nem is a Dakar ralin indulsz, de egy megbízható pick-upra van szükséged, akkor most is van egy ragyogó ajánlatunk. Egy Toyota Hilux D/C 2.4 D-4D 150 M/T 6 Active várja leendő tulajdonosát. Ezzel a terepjáróval eddig 140.150 kilométert tett meg előző tulajdonosa. Az autó 2019-ben gurult le a futószalagról. Ezért az antracit szürke Hiluxért most csak 7 549 000 Forintot kell leraknunk az asztalra, de akár lízinggel vagy tartós bérleti konstrukcióban is hazavihetjük. Szóval míg a versenyzőknek szurkolunk egy megbízható és kényelmes járműben intézhetjük mindennapi dolgainkat. 

Miért Szaúd-Arábiában rendezik a Dakar ralit?

A Dakar ralit 1978-ben rendezték meg először. 1977-ben Thierry Sabine, egy francia motorversenyző részt vett az Abidjan és Nizza között megrendezett ralin, de a verseny közben eltévedt. Miközben megpróbált visszatérni a verseny számára kijelölt útra, észrevette, hogy milyen nehéz is a sivatagban tájékozódni, versenyezni. Miközben csodálta a fantasztikus tájat megszületett a fejében az ötlet, hogy létrehozza a Párizs-Dakar ralit. Innen már nem nehéz kitalálni, hogy éveken keresztül Párizsból indult a verseny, ahol megtörtént a gépátvétel, ezután áthajózták a versenyautókat, motorokat, kamionokat Afrikába, ahol elkezdődött a versenyfutás az idővel, ki ér előbb Dakarba, Szenegál fővárosába. Viszont a 2000-es években egyre több terrorfenyegetettség hátráltatta a verseny lebonyolítását. Ezért a szervezők először úgy döntöttek, hogy Dél-Amerikába viszik a versenyt. De ez sok résztvevő számára nem azt adta, amit a korábbi versenyek. Ezért a szervezők újabb helyszínt kerestek, és már hat éve Szaúd-Arábia ad otthont ennek a nevezetes ralinak.

A Dacia is részt vesz az idei Dakar ralin!

Most biztosan sokan azt gondolják, hogy azokkal a városi terepjárókkal állnak rajthoz, amelyeket az utcáinkon is láthatunk. A kettő járműnek semmi köze nincs egymáshoz, csak a nevük egyezik. Az igaz, hogy a Dacia újoncként érkezik a Dakar-ralira, de a francia gyári csapat rögtön az egyik favorit. Az októberi, marokkói tereprali versenyt, amit a Dakar ralira való felkészülésnek tekint mindenki, a Dacia egy-kettős győzelemmel zárta. Ez a kiváló versenyzőknek is köszönhető. Az ötszörös Dakar-győztes Nasser Al-Attiyah a kilencszeres rali-világbajnok, Sébastien Loeb előtt győzött. Tehát a Dacia a legtapasztaltabbakat ültette a gyári csapat üléseibe. De azért kellő motorerő is van alattuk. A Dakarban debütáló Dacia egy 3,0 literes lökettérfogatú V6-os turbós benzinmotorral versenyez, amely 360 lóerőt juttat a négy kerekekre. Ugye, hogy semmi köze egymáshoz a két autónak! Az utcai Daciák nem rendelkeznek ekkora teljesítménnyel. A márka a Prodrive tuningcég tudására és tapasztalatára támaszkodva építette meg a versenyautót, amelynek Cristina Gutiérrez is a csapat tagja. Jutta Kleinschmidt óta ő az első nő, aki esélyes a győzelemre. 

Az idei Dakar ralin mely márkák a legnagyobb riválisai a Daciának?

A tavalyi győztes Carlos Sainz egy elektromos hajtáslánccal szerelt Audi RS Q e-tronnal nyerte meg a 2024-es versenyt. Idén viszont nem az elektromos meghajtásé a főszerep. Milyen meglepő! Ezévben várhatóan a Dacia mellett a Toyota, a Ford és a Mini gyári csapatainak van a legnagyobb esélye a győzelemre. A Toyota idén is egy Hilux elnevezésű prototípussal szeretné elhódítani a trófeát. Ebben a sivatagi szörnyetegben egy V6-os turbó benzinmotor dolgozik, amely 3,5 literes, és megközelítőleg 360 lóerővel rendelkezik. A legnagyobb nevek ebben a csapatban Toby Price és Sam Sunderland, akik már nyertek Dakart, igaz motoron. Az ausztrál és a brit most először nem ellenfélként, hanem egy autóban versenyeznek. A tavalyi győztes Audi távozása után a címvédő spanyol Carlos Sainz és a korábbi DTM-bajnok svéd Mattias Ekström az újonnan alapított Ford gyári csapatával próbálják újra megnyeri a sivatagi száguldást. Az amerikaiak egy Ford Raptor kinézetű versenyautót terveztek. Amerikai márkához illően a motorháztető alatt egy V8-as szívó benzinmotor található, amely 5,0 literes lökettérfogatú. Ez elég lesz a sikerhez? Hamarosan kiderül. A Mini egy háromliteres V6-os turbó-benzines motort használ, amely szintén körülbelül 360 lóerőt ad le. Szóval a technikai háttér szinte mindenhol ugyanaz, már csak az a kérdés, hogy ki bírja jobban idegekkel.

Az idei Dakar ralin is indulnak magyar versenyzők!

A tavalyi kamionos összetett 10. helyét megszerző Kovács Miklós, Ács László és Czeglédi Péter trió idén már harmadszor indul a versenyen. Ebben az évben is egy Hyena típusú versenykamionnal szeretnének a nagyok orra alá borsot törni. Ugyanebben a kategóriában sokadik alkalommal áll rajthoz Tagai Róbert, Szalai Norbert és Fabien Catherine versenyző trió is. De ezzel még nincs vége, hiszen Darázsi Zsolt, Pierre Calmon és Palco Lubomir is nekivág a sivatagi száguldásnak, szintén egy versenykamion volánja mögött. De van még magyar induló. Mégpedig a Dakar Classic kategóriában idén a Gumisember-MIQ Dakar Team két párosa indul. Név szerint Hamza Péter és Kalmár András, valamint Mikucza Tamás és Bakó András. Mindkettő páros egy régebbi típusú Pajeroval vág neki a sivatagnak. A CarTrend minden magyar versenyzőnek sikeres célba érést kíván! Hajrá magyarok!

Látogasson el
kereskedésünkbe és fedezze
fel autókínálatunkat!

Ne feledje: mi nem szimplán garanciát adunk,
mi az autózás biztonságát adjuk önnek!

Ezt olvasta?

használt autó blog

Fejlődés az autók világában

Már több mint egy évszázada autózunk. Ezidő alatt rengeteg változáson ment át az autóipar, rengeteg okos és biztonságos megoldás született, és a fejlődés továbbra sem

Bővebben
családi autó választás

Családi autó választás

Közeleg a nyár, az utazások időszaka. Ha családdal utaztok, különösen fontos, hogy alaposan átgondoljátok, milyen családi autót vásároltok. De hogyan, milyen szempontok alapján érdemes kiválasztani

Bővebben