A magyar utakon egy autó átlagos életkora a tavalyi adatok szerint 15,8 év. Ennek több oka is van. Nem csak az, hogy az elmúlt években az autógyártók lényegesen jobb minőségű járműveket gyártottak, amelyek már megfelelő rozsdavédelemmel, illetve egyre kevesebb elektronikus meghibásodással rendelkeznek, hanem az új autó árai is az egekbe emelkedtek. Sajnos ez a folyamat nem fog megállni, mert jelenleg is 415 Forint egy Euró. Nézzünk is egy példát. Egy Volkswagen Passat Variant alapfelszereltséggel jelenleg 18.059.200 Forintba kerül, erre jönnek még az extrák, tehát körülbelül 20-22 millió Forintért vihetünk haza egy jól felszerelt középkategóriás új autót. Ez rengeteg pénz. Az elektromos modelleknél még rosszabb a helyzet, mert például egy VW ID 5-ért jelenleg 23.811.230 Forintot kell letennünk az asztalra, ráadásul ez az ár az alapfelszerelt autóra vonatkozik. Ezzel szemben egy nagyon jól felszerelt 2021-es VW Passat Variant Elegance 2.0 TDI DSG modell jelenleg a CarTrend autószalonban 8 379 000 Forintba kerül. Az autó kilométerórájában 119 700 km van és még két évig nem lesz gondunk a műszakira sem. Ugye, hogy hatalmas a különbség. Amennyiben a kilométeróra ennél többet mutat, akkor az ár is sokkal kedvezőbb. De sokan félnek attól, ha az autóban már több mint 200.000 kilométer van. Joggal?
Miért érdemes nagyobb futásteljesítménnyel rendelkező nagyobb autót vennünk?
Az senki számára nem újdonság, hogy különösen nagy az értékvesztés, ha a futásteljesítmény jóval meghaladja a 200 000, 250 000 vagy akár a 300 000 kilométert. Viszont a közép és felsőkategóriás járművek üzleti és hivatali járműként üzemelnek, amelyeket két-maximum öt év elteltével újra értékesítenek, különösen a nagy méretű szedánokat és a kombikat. Ezért nem ritka, hogy egy ötéves BMW 530d több mint 200 000 kilométert tett meg, vagy a hét éves Audi A8 Quattro már átlépte a 250 000 kilométeres határt is. Ezeket a modelleket nagyobb futásteljesítményre tervezték. Ez vonatkozik a motorra, valamint az alvázra és a belső térre is. Az ilyen közép- és felsőkategóriás modellek kidolgozása általában messze meghaladja azt, amit egy kisebb modelltől elvárhatunk. A belső kényelem szintje nem összehasonlítható a kisebb járművekkel az olyan felszereltségi részletek miatt, mint az elektromos masszázsülések, az ülésfűtés, a számos segédrendszer vagy a hatalmas helykínálat. De kicsit rugaszkodjunk el a kényelemtől és fókuszáljunk a biztonságra. Ezekben az autókban jóval több biztonságtechnikai funkció van beépítve, mint a kisebb járművekbe. Biztosan mi is láttunk már jó pár karambol képeit a híradásokban, ahol a kisebb mérettel rendelkező autó húzta a rövidebbet. A benne ülők súlyosabb sérüléseket szenvedtek. Ezért sokan inkább egy nagyobb futásteljesítménnyel rendelkező testesebb modellt választják, amiben pestiesen szólva több a vas, mint egy kompakt modellben.
Mire ügyeljünk magas futásteljesítmény esetén, ha nem a CarTrend autószalonban vásároljuk azt meg?
Ahogy azt már fentebb említettük az egyik legfontosabb, részlet, hogy a használtautó amit megszeretnénk vásárolni, az rendszeresen karban volt tartva. Ez az alapja mindennek. De, ha ez meg is valósult, akkor azt is nézzük meg, hogy hol és ki szervízelte azt. Márkaszervíz, egy jó nevű szakműhely, vagy esetleg egy garázsban töltöttek bele mindig olajat. Sajnos sokszor az is előfordul, hogy a szervízfüzetet utólag töltik ki. Ezt úgy tudjuk észrevenni, ha mindegyik bejegyzést ugyanazzal a kézírással és tollal végezték el. Ugye, hogy elég életszerűtlen, hogy éveken keresztül valaki ugyanazt a tollat használja. De ha a szervízfüzet hiányos, akkor is inkább álljunk el a vásárlástól és nézzünk körbe a CarTrend autószalonban. Mikor a szervizfüzetet átvizsgáljuk akkor arra is ügyeljünk, hogy a költségesebb kötelező szervizek is végre lettek-e hajtva. Hiszen napjainkban egy középkategóriás Mercedes vagy Audi karbantartása minden, csak nem olcsó, ha nem végezték el előtte a szükséges szervízeket. Ha viszont mindent rendben találtunk, akkor még jó ideig hűséges társunk lesz a kiválasztott modell.
Miért vásárolhatjuk meg teljes nyugalommal a nagyobb futásteljesítménnyel rendelkező autót a CarTrend autószalonban?
Ahogy már említettük, a prémium járműveket nagy futásteljesítményre tervezték, és ha néhány dologra odafigyelünk, akkor nyugodtak lehetünk használtautó vásárlásakor, ha a jármű néhány évvel idősebb, és a futásteljesítmény meghaladja a 200.000 vagy akár jóval a 250 000 kilométert. A nagy futásteljesítményű, viszont szinte autópályán használt középkategóriás modellek gyakran lényegesen kevesebb problémát okoznak, mert megkímélték őket a rövid utak okozta leállások következményeitől. Melyek ezek? Hosszabb idejű állás és hideg motorokkal/váltókkal való közlekedés. Ezért, ha olyan járművel van dolgunk, amely rendszeresen karbantartott és ez igazolt, valamint eladás előtt egy nagyon komoly ellenőrzési folyamaton ment át az autó, mint a CarTrend autószalonban, akkor nincs mitől félnünk. Nyugodtan megvásárolhatjuk a kiszemelt négykerekűt. Sőt, éppen ezért a CarTrend örök garanciát is kínál a használtautóihoz.
Nagyobb futásteljesítmény esetén kisebb esztétikai hibák előfordulhatnak
Amennyiben nagyobb futásteljesítménnyel rendelkező modellt szeretnénk választani, akkor sajnos néhány apró hibát el kell fogadnunk. Nem arra gondolunk, hogy az ékszíj olyan hangot ad ki, mint az északi szél, vagy, hogy a kerékösszetartás a négy égtáj mindegyikébe visz bennünket, hanem olyan apróbb részletekre, mint a kőfelverődés a motorháztetőn. Ennek következtében kicsit megsérült a fényezés, vagy esetleg a felnin kisebb sérülés látható, ami a padka közelségének köszönhető. Ám, ha ezek zavarnak minket akkor ezek a kisebb esztétikai hibák gyorsan orvosolhatók és még komoly anyagi áldozatot sem kell értük hoznunk. Sőt, a legtöbb esztétikai hiba könnyen javítható úgy, hogy a közép vagy felsőkategóriás használt járművünk csak úgy ragyog a kocsifeljárónkon.