A Renault által gyártott modellek mindig is kiemelkedtek a többi járművek közül. Mindig is arról voltak híresek, hogy szerettek kísérletezni, folyamatosan újdonságokkal érkeznek. De eközben arra is törekszenek a márka fejlesztői, hogy barátságos és érzelemdús kialakítás fogadja azokat, akik helyet foglalnak egy Renaultban. Ennek köszönhetően a márka modelljeiben található számos jól átgondolt részlet megkönnyíti életünket. De, aki a kényelem mellett dinamikus menetteljesítményre is vágyik, az is megtalálja a számítását egy Renaultban, hiszen az R.S. modellek rendkívül gyorsak. Sőt a Renault egyik almárkája, az Alpine, mindezek mellett még egyedi megjelenést is kölcsönöz számunkra.
Egy Renault, egy teniszütő és egy croissant
Nincs is annál felemelőbb érzés azok számára, akik kedvelik a márkát, minthogy Párizs egyik stílusos kávézójának teraszán elfogyasztják a friss és ropogós croissantjukat majd beülnek egy Renaultba, hogy megnézzék a híres Párizsi Nemzetközi Tenisztorna, vagyis a Roland Garros egyik meccsét. De mi a közös a Renaultban és a Roland Garrosban? Mindkettő gyökerei azonosak, mindkettő Franciaországban született, és erős nemzetközi ambíciókkal rendelkeznek. Mindkettőben megtaláljuk azt az egyediséget, amit a „Made in France” közös értékei jelképeznek. Ráadásul a Renault már régóta támogatja a Francia Tenisz Szövetséget. A Renault logója látható a torna során az öt főpálya hálóján, a selejtezőktől kezdve egészen a döntőig.
Honnan indult a Renault és hova jutott el?
1899-ben Louis Renault mindösszesen 22 éves volt, amikor a szülei kertjében lévő fészerben összeszerelte első 1,75 LE-s járművét, amely 3 sebességes, közvetlen hajtású sebességváltóval rendelkezett. A céget Louis testvéreivel alapította 1899 február 25.-én. Anno a céget Renault Fréres néven jegyezték be. 1898. december végén pedig már többen is rendeltek egy járművet az általa épített modellből. Ekkor a cégnek összesen 12 aláírt adásvételi szerződése volt. Ahhoz képest ma már percenként gyárt ennyit a márka. Mivel az első világháborúban nagy igény volt az autómobilokra, ezért a vállalat még ezekben a gondterhes években is szárnyalt. A 20-as évek elejére már komoly nagyvállalattá fejlődtek. Ekkor hozta létre a vállalat Európa leghosszabb gyártósorát, amely 1500 méter hosszú volt. Itt gyártották a Renault sikeres négyhengeres Monaquatre, vagy a Celtaquatre és a Juvaquatre modelljeit, amely utóbbi a márka első önhordó karosszériával és független felfüggesztéssel rendelkező autója volt. A fejlődés a második világháború után sem állt meg. Sőt. Az emberek igényeire reagálva a Renault egy sokak számára megfizethető kisautót dobott a piacra, vagyis a háború utáni időszakban a cég sikerének záloga a 4CV lett. 1956-ban egy másik Renault is hamar közönségkedvencé vált, mégpedig a Dauphine. Ez a kompakt modell tíz éven át volt gyártásban és ráadásul mind az öt kontinensen gyártották. Ezzel jelentősen hozzájárult a márka nemzetközi sikereihez. 1961-ben a márka bemutatta következő sikermodelljét, mégpedig a Renault 4-est. Ez a Renault is bizonyította, hogy a márkát az innovatív koncepciók és példaértékű funkcionalitás jellemzi. 1965-ben bemutatkozott a Renault 16-os. De még hosszan sorolhatnánk azokat a modelleket, amelyek hatalmas népszerűségre tettek szert, szerte e világon. De azért vannak modellek, amelyeket egyszerűen muszáj bemutatni. Például a Renault 5-ös, vagy a Twingo. A Twingo anno fantasztikus marketing kampányt kapott. Ennek a pici autónak a tetején kettő szumó birkózó feszült egymásnak. Az autó hatalmas siker lett. Ott van még például az Espace is, amely járműkategóriát alkotott. Napjainkban a Clio, a Grand Scenic, a Kadjar számít hatalmas közkendnecnek.
A Renault komoly múltra tekint vissza a Forma-1-ben
A márka 1977-ben lépett be a Forma-1-be, és ezidáig 2 világbajnoki címet tudhatnak magukénak. Fernando Alonso 2005-ben és 2006-ban nyert a francia istállóval. Ezenkívül számos más neves versenyző is a csapat pilótája volt, például a francia legenda és világbajnok Alain Prost is versenyzett itt. Volt, hogy saját csapattal vettek részt a küzdelemben, és volt, hogy csak motorszállítóként. Jelenleg Alpine néven saját csapattal versenyeznek, de volt, hogy Lotus néven álltak rajthoz. Legutóbb a 2008-as Japán Nagydíjon nyertek, akkor is Alonso vezette az autót.
A CarTrend autószalonban számos sikeres Renault modellt találunk
Itt van rögtön a Clio, amelyet immár 30 éve gyártanak. A CarTrendnél találunk egy meggypiros Renault Clio Grandtour 0.9 TCe Energy Alizé modellt. Egyszerűen gyönyörű. Igazi csajos autó. Azoknak javasoljuk, akik szeretik a kényelmet, az eleganciát, de nem akarnak egy behemót nagy SUV-val közlekedni, de kell a bevásárláshoz a hely. Ez a puttonyos Clio 31.815 kilométerrel rendelkezik. Igen, én is kétszer megnéztem, mikor leírtam, és ez az adat teljesen helytálló. Ennyi. Szóval ebben a Clióban alig van kilométer. Ezt a tökéletes választást 3.679.000 Forintért vihetjük haza. Ezt az adatot sem írtam el. Tényleg ilyen alacsony az ára. Szóval, ha nem viszitek haza, én megveszem. Ha egy nagyobb modellre vágyunk, mert nagy a család, akkor a CarTrendnek van egy másik fantasztikus ajánlata. A Renault Grand Scenic 1.7 Blue dCi Limited Automata. Az autó 7 személyes, szóval bőven elfér benne mindenki. Ez a Renault 120 lóerős, vagyis az autópályán is tempósan tudunk vele haladni. Nincs is benne sok kilométer, eddig 131.128 kilométer tett meg vele előző tulajdonosa. Az ára sem magas, mindösszesen 6.679.000 Forint. De amennyiben egy városi terepjárót szeretnénk hazavinni, akkor a CarTrendnek erre is van egy bámulatos ajánlata. Egy Kadjar 1.5 dCi Intens várja leendő tulajdonosát. Az Autóban 136.895 kilométer van, ráadásul az ára is nagyon kedvező. 4.679.000 Forintot kell kifizetnünk ezért a szép autóért, amit megvásárolhatunk részletre is, de akár lízingelhetjük is. Sőt tartós bérlet konstrukció keretén belül is használhatjuk.