Használtautó vásárlása előtt sokunk kikéri a kiszemelt márkáról, modellről a barátok, rokonok véleményét. Ilyenkor fordul elő, hogy rengeteg tévhittel, mendemondával, szóbeszéddel találkozunk. A végén akkora káosz lesz a fejünkben, hogy már azt sem tudjuk mi az igaz és mi nem. Ebben az esetben is érdemes ellátogatni a CarTrend Autószalonba, ahol szakavatott, több tízéves tapasztalattal rendelkező szakemberek várnak, és segítenek a választásban, hogy tiszta fejjel tudjunk dönteni.
Használtautó vásárlása előtt alaposan gondoljuk végig, milyen járműre is van valójában szükségünk!
Mielőtt használtautót vásárlunk először is gondoljuk át, milyen típusú autóra van szükségünk. Ehhez tisztáznunk kell magunkban az igényeinket. Ha egyedülállók vagyunk, akkor talán egy kis autó is elég lenne. Egy család számára praktikus lehet egy kombi vagy egy SUV. A motor típusa is fontos szempont. A megfelelő felszereltség is lényeges. Ha sokat utazunk akkor a lehető legnagyobb kényelemre vágyunk, ebben az esetben például az ülésfűtés vagy a parkolássegítő rendszer meghatározó lehet számunkra. Tehát ne aszerint válasszunk használtautót, hogy mit mondanak majd a haverok, a barátok. Ne minden esetben egy fekete sportautó lebegjen a szemünk előtt, amelyben hatalmas bőrülések és sok-sok hangszóró van. Ha rugalmasak maradunk leendő autónk tulajdonságaival és színével kapcsolatban, sok pénzt takaríthatunk meg. A színes autók gyakran olcsóbbak, mint a fekete vagy a szürke modellek. De talán már ez is egy tévhit, vagy ez a valóság?
200.000 kilométer felett már ne vegyünk autót?
Sokunk találkozik olyan használtautó hirdetéssel, amelyben “mit ad isten” pont 199.000 kilométer van. Mikor pedig elmegyünk megnézni az autót, kiderül, hogy valójában 208.000 kilométer az óra valós állása. Mikor a kereskedőt számonkérjük a csalafintaság miatt, elmondja, ha a valós adatot tenné a hirdetésbe, akkor fele annyian érdeklődnének a jármű után, pedig folyamatosan karbantartották. Ez is mutatja, hogy ez a tévhit egy hatalmas badarság. Mert nem a megtett kilométerek száma határozza meg az autó állapotát, hanem az, hogy a futott kilométer alatt hogyan használták. Elvégezték-e rajta a kötelező szervizeket, és mennyire ügyeltek arra, hogy az autó megőrizze állapotát. Egy olyan jármű, amelyre odafigyeltek, vigyáztak, akár 500 ezer kilométert is gond nélkül meg tud tenni.
A kézi váltóval szerelt autók takarékosabbak, mint az automata társaik
A 70-es, 80-as években amikor az automata váltó még nem volt annyira elterjedt, és a felhasznált technológia sem volt teljesen kiforrott, ez a kijelentés valóban igaz volt. Anno egy-két literrel többet kellett számolnunk az automata váltóval szerelt autók fogyasztása megadásakor. De, ha megnézzük, hogy egy éven belül mennyit fejlődik az autóipar, akkor láthatjuk, hogy 30-40 év alatt mennyi innováció történt. Tehát napjainkra már annyira tökéletesre fejlesztették az autógyártók az automata váltókat, hogy a legtöbb esetben nemcsak ugyanannyit fogyasztanak, mint a manuális váltóval rendelkező társaik, de ha eco módba kapcsolunk, akkor akár még spórolhatunk is az ilyen típusú váltóval szerelt autókkal.
Az automata váltó azoknak való, akik nem tudnak vezetni
Sokan ezt burkoltan a hölgyekre értik, pedig ez a kijelentés is hatalmas balgaság. Ez a tévhit is abból a korból maradt ránk, amikor még az automata váltóval szerelt járművek ritkának és drágának számítottak. Régebben az automata váltó a felsőkategóriás modellek kiváltsága volt, és ezt vagy sofőrök vezették, vagy azok, akik az ilyen drága autókat megengedhették maguknak. De aztán az autógyártók ráéreztek arra, hogy az autó megvásárlásakor a kényelem egyre fontosabb érv lett. Igazán ez motivált sokunkat mikor automata váltóval szerelt autót vettünk. Ráadásul az automata váltó a közlekedés biztonságát is növeli, mivel a váltás és a kuplungolás helyett még inkább a forgalomra tudunk figyelni. De a napjainkban mikor az autóipar hatalmas változáson megy keresztül, és az e-autókba már csak és kizárólag automata váltót szerelnek, ez a hiedelem már rág idejét múlta.
F-fel kezdődő autót ne vegyünk?
Akik ezeket a tévhiteket terjesztik azok a Fiatra, a Fordra és a francia autókra gondolnak. Ők japán vagy német autórajongók, és számukra más milyen jármű szóba sem kerülhet. Biztos ismer mindegyikünk BMW vagy Audi esetleg Toyota fanatikusokat. Pedig a francia dízelmotorok verhetetlenek, nem hiába van például sok Mercedesben Renault által fejlesztett 1,6-os dízelmotor. De nem kell messze mennünk mert a Renault a fejlesztés terén együttműködik a Nissannal is, vagyis sok alkatrész a japánoktól származik. De a Ford adja például a következő VW Transporter alapját is. Sőt, napjainkban a Stellantis-csoport birtokolja a Peugeot, a Citroen, az Opel, a Fiat márkákat. Az igaz, hogy a nyolcvanas évektől kezdve a francia autógyártók nem tudtak lépést tartani az elektronikai berendezések fejlődésével, valamint sokszor a kényelem oltárán feláldoztak bizonyos konstrukció béli kialakításokat. Például a korábbi Renault Lagunán egy olajszűrő cseréhez a fél kocsi elejét le kellett szedni. De sokszor hallottuk, hogy a régebbi modellek esetén az olajfolyás állandó jelenség volt. Hiába raktunk új tömítést például a hengerfejhez vagy a szelepfedélhez, mindig csöpögött belőle az olaj. De ezeket a hibaforrásokat a gyártók már régen kijavították. Azonban, ha sportos autózásra vágyunk, ne vegyünk francia autót, de Fiatot se, mert akkor csalódni fogunk, mert ezeket az autókat a kényelem, az egyéniesség jellemzi.