CarTrend logo

A belső égésű motorok jövője

Sokakat foglalkoztat a téma, hogy amennyiben autóvásárlás előtt állnak, akkor szabad-e még belsőégésű motorral szerelt autót beszerezniük. Azt gondoljuk, hogy a kérdés még nagyon korai. Ennek több oka is van. Egyrészt az EU azt tervezi, hogy csak 2035 után nem kerülhet forgalomba benzinnel vagy gázolajjal hajtott új személy vagy tehergépjármű.

Hangsúlyozzuk, 2035 után tervezik ezt bevezetni. Addig még 12 év van hátra. Másrészt pedig hazánkban jelenleg megközelítőleg 1700 e-autó töltőállomás üzemel, amely darabszám tekintetében és területi elhelyezkedésük függvényében sem alkalmas arra, hogy az egész országban biztosítsa az e-autók számára a villamos áramot. Valamint jelenleg a magyar energiahálózat sincs felkészülve arra, hogy csak és kizárólag elektromos autókkal közlekedjünk. Ezért nyugodtan kijelenthetjük, hogy még nagyon messze van az az időpont, amikor a hagyományos meghajtású autóinkat nélkülöznünk kell.

Tavaly sem csökkent a benzin vagy gázolaj üzemű új autók forgalomba helyezésének száma!

A tisztán elektromos meghajtású autót gyártók eladási számai gyorsan növekednek, de ennek ellenére tavaly az egyik legismertebb márka a Tesla mindösszesen 1,35-1,4 millió új autót gyártott. Ezzel szemben csak a Toyota megközelítőleg 8 millió autót készített. Ebből is látszik, hogy az elektromos autók piaca még gyerekcipőben jár. De jöjjenek a hazai adatok: tavaly Magyarországon 111 524 darab új személygépjárművet helyeztek forgalomba, ebből összesen 4709 volt tisztán elektromos személyautó. Ezekből az adatokból is jól kivehető, hogy tavaly a magyar emberek 95 százaléka még mindig a belső égésű motoroknak szavazott bizalmat.

Az autógyártók kínálatának e-autóval való bővítése több esetben marketing célokat szolgál!

A hagyományos autógyártók, mint a Mercedes, az Audi és a Volvo is nem olyan rég konkrét dátumot adtak meg a belsőégésű motorok kivonásának időpontjaként. Az olyan gyártó, mint a Renault, aki több esetben a mennyiségben és nem a minőségben érdekelt, már évekkel ezelőtt belépett az elektromos autók piacára, de ezek a választékbővítések több esetben marketing célokat szolgálnak. Mégpedig azért, hogy hangsúlyozni tudják az adott márka vagy vállalat környezettudatosságát.

Mikor várható a benzinnel, gázolajjal meghajtott autók kivezetése?

2015 decemberében Párizsban, több évtizedes tárgyalás sorozat után, az európai országok kormányainak vezetői elfogadták az első globális éghajlatváltozási megállapodást. Ebben a megállapodásban az európai országok vezetői a gazdaságuk egészére nézve tettek vállalásokat. A klímasemlegesség világszerte továbbra is nagyon fontos cél, de azóta sok minden megváltozott. Sok ország tétovázik, hogy eléri-e egyáltalán azt a célt, amit vállalt, ezért napjainkban a korábban meghozott szigorú intézkedéseket enyhítik. Szakemberek jelenleg azzal számolnak, hogy a fosszilis energiával meghajtott autók teljes kivezetése körülbelül 2060 környékére tehető.

Milyen “kiskaput” harcoltak ki a német autógyártók?

Idén az EU energiaügyi miniszterei úgy döntöttek, hogy 2035-től nagyrészt kivonják a piacról az új autókat, amelyekben belsőégésű motor található. Miért szerepel a mondatban az, hogy nagyrészt? Miről van szó pontosan? A régóta tervezett uniós jogszabály pontosan így szól: 2035-től nem lehet az EU-ban új személygépkocsit és kishaszonjárművet forgalomba helyezni, ha az üzemanyaguk benzin vagy gázolaj. Ezért a 27 tagország vezetői úgy döntöttek, hogy a német nyomás hatására nyitva hagynak egy kiskaput. Mégpedig, 2035 után is engedélyezik a belsőégésű motorral szerelt autók nyilvántartásba vételét, feltéve, hogy csak CO2-semleges szintetikus üzemanyaggal üzemelnek. Ez az úgynevezett e-üzemanyag.
Vagyis nem is kell 2035 után sem búcsút intenünk a belsőégésű motorokkal hajtott új autóknak.

Mi az az e-üzemanyag?

Az e-üzemanyagokat mesterségesen állítják elő, és kémiai összetételük hasonló a hagyományos üzemanyagokéhoz. Eddig csak teszt jelleggel gyártották őket. Hogyan készül az e-üzemanyag? A vizet elektromos áram segítségével hidrogénre és oxigénre osztják, majd a hidrogént szén-dioxiddal üzemanyaggá alakítják, de a szintetikus üzemanyagok akkor tekinthetők klímasemlegesnek, ha a termeléshez szükséges energiához csak zöld villamos energiát használnak fel. De mivel még az e-üzemanyag fejlesztése folyamatban van, ezért a szakemberek a hatékonyságáról kevés információval rendelkeznek. Az e-üzemanyagoknak akkor lesz jövője, ha könnyen elérhetővé és gazdaságilag megfizethetővé válnak.

Egy biztos, a jövőben a közlekedés terén az elektromobilitás jelenti az elsőszámú technológiát, de az e-üzemanyagok fontos bővítést jelentenek. Ezért bátran kijelenthetjük, hogy belsőégésű motorokkal még unokáink is közlekedni fognak.

Látogasson el
kereskedésünkbe és fedezze
fel autókínálatunkat!

Ne feledje: mi nem szimplán garanciát adunk,
mi az autózás biztonságát adjuk önnek!

Ezt olvasta?

használt autó blog

Fejlődés az autók világában

Már több mint egy évszázada autózunk. Ezidő alatt rengeteg változáson ment át az autóipar, rengeteg okos és biztonságos megoldás született, és a fejlődés továbbra sem

Bővebben
családi autó választás

Családi autó választás

Közeleg a nyár, az utazások időszaka. Ha családdal utaztok, különösen fontos, hogy alaposan átgondoljátok, milyen családi autót vásároltok. De hogyan, milyen szempontok alapján érdemes kiválasztani

Bővebben