A nyárias hangulat és az emelkedő hőmérséklet minden évben jelzi a kabrió szezon kezdetét. De ha nyitott tetővel, stílusos zenével és lobogó hajjal szeretnénk festői tájakon kocsikázni, gyorsan felmerül a gondolat: nem túl drága ez? A válaszunk határozottan: nem. A CarTrend használtautó kereskedésben számos kabrió található, amelyek pár évesek, és mindegyik kivétel nélkül kedvező áron haza vihető.
Miért a CarTrendnél érdemes megvásárolni kabriónkat?
A kabriók tipikus gyenge pontja természetesen a tető. Ezért mielőtt megvásárolnánk álmaink nyitott tetejű autóját, érdemes a vászontetőket a varrásnál, a keménytetővel rendelkező változatokat pedig a mechanika résznél átvizsgálni. Amennyiben használt speedsterünket a CarTrendnél vásároljuk meg, nem fogunk semmilyen hibát találni, mivel mindegyik autó egy szigorú átvizsgáláson esik át, mielőtt meghirdetésre kerülnek. Mielőtt az autó megvásárlása mellett döntenénk, érdemes néhány részletet figyelembe vennünk. Ez mindenekelőtt az árra vonatkozik, amely általában magasabb, mint az azonos modell zárt tetős változata. De nem kell aggódnunk, mert, ha nem új autóban gondolkodunk, használtan hamar találunk a CarTrendnél pénztárcabarát kabriót.
Kabrió, roadster, speedster, targa, melyik micsoda?
Számos alkategória alakult ki az évtizedek során, amelyek különböző igényeket elégítenek ki: a mindennapi, családi négyévszakos autóktól kezdve egészen a nyitott tetővel rendelkező méregdrága sportkocsikig. Nem csak a tető anyaga és a tető kialakítása folytán teszünk különbséget kabrió és kabrió között, hanem az ülések száma alapján is. Mivel léteznek négyszemélyes kabriók és kétszemélyes roadsterek vagy spiderek is. De vannak különböző tetők is: A szövetből készült összecsukható tetők mellett meghonosodtak a lemezből készült összecsukható szerkezetek is. De vannak olyan modellek is, ahol az egyszerű roll topok a kis városi autókat trendi kabriókká varázsolják. És még akkor nem beszéltünk az úgynevezett targa tetőkről, ahol a rögzített tetőelemeket kézzel kell a helyére helyeznünk. Ennek a változatnak az egyik legnevezetesebb példája a Porsche 911 Targa.í
● A roadsterek különösen sportos kabriók, általában kétülésesek. Kisebbek, könnyebbek és erősebbek, mint a normál négyüléses kabriók
● Az olasz gyártók ezeket a járműveket Spidernek, mint a híres Alfa Romeo Spider, Spydernek vagy Speedsternek hívják. A Mazda MX-5 mellett a BMW Z4, a Porsche 718 Boxster, a Mercedes SLK, az SL és az AMG-GT Cabrio ugyanolyan meghatározó szereplője ennek a kategóriának, mint a Nissan 370Z Roadster vagy az Audi TT Roadster.
● A speedsterek különösen sportos roadsterek, amelyek még extrémebbek és letisztult formavilággal rendelkeznek, mint más nyitott járművek. A Porsche már 1948-ban piacra dobott egy speedstert. A roadsterrel ellentétben a motor nem elöl, hanem hátul van, és a Porsche a szélvédőt is jóval kisebbre vette.
A Fiat 500 C kabrió a fiatal hölgyek egyik kedvence
De térjünk vissza a roll top tetővel rendelkező városi trendi kabriókhoz. A Mini Cooperhez hasonlóan a Fiat 500 is a retro stílust követve tért vissza, és kapható ebből a modellből nyitott tetős, gazdaságos TwinAir kéthengeres motorral szerelt változat is. A 0,9 literes motor elég erős ahhoz, hogy a kis Fiat 500-ast a városi forgalomban megfelelően mozgassa, de sajnos az autópályán már nem mozog olyan fürgén. Ez a mini kabrió a bonyolultság hiányát ellensúlyozza alacsony árával, viszont az úgynevezett harmonika tető lehajtott állapotban korlátozza a hátralátást. Ha csajos, ámde kedvező árú kabriót keresünk, mindenképp érdemes mind a Mini kabriót, vagy a Fiat 500 C modelleket számításba vennünk.
Kabriót már bármely évszakban használhatunk Régebben csak nyáron lehetett kabrióval közlekedni. De ma már a modern technológia szinte eltünteti a szezont. A hideg levegő ellen a szélvédőn lévő szélterelők és az ülések mögé helyezett vagy részben elektromosan kihúzható szélterelők segítenek. Az ülések, a
kormánykerék és kartámaszok ma már fűthetők, és a fejtámlákba integrált fúvókák kellemesen meleg levegőt fújnak felső testünkre. Manapság ebben az autós kategóriában minden a kényelemről szól. Amennyiben útközben el kezd cseperegni az eső, nincs más dolgunk, mint 50 km/órára csökkenteni a sebességet, és rögtön menet közben egy gombnyomással be tudjuk csukni a tetőt. Természetesen ez a technológia azt is befolyásolja, hogy mennyibe kerül egy kabrió.
Nem csak a hölgyek imádnak kabrióval közlekedni
Természetesen nem csak a hölgyek imádják a nyitott tetejű autókat. De ahhoz, hogy a férfiak is beleszeressenek egy ilyen típusú kocsiba, ahhoz azért teljesítmény is kell, hogy párosuljon. A legendás Mazda MX-5 kötelező darab a pénztárcabarát kabriók világában. Ezt az időtlen kialakítású speedstert a 60-as évek klasszikus roadsterei ihlették. A stílusos, ámde sportos kabriók közül talán a Mazda MX-5 a legolcsóbb, anélkül, hogy feltűnést keltenénk a környéken.
Az MX-5-öt egy 2,0 literes SkyActive-G négyhengeres motor hajtja, amelyhez hatfokozatú SkyActiv-MT kézi sebességváltó társul. Ez az erős motor akár 181 lóerőt is lead! Bár a belső tér szűknek tűnik, az MX-5 vezetésekor szinte tökéletes harmóniát kínál a sportosság és a trendiség között.
Vászontetős vagy keménytetős kabrió a jó választás?
A hagyományos szövettető és a keménytető közötti választás azonban inkább ízlés dolga. Mert a modern vászonból készült tetők már régóta olyan jól szigeteltek, ugyanúgy ellenállnak a szélnek, az időjárásnak és a menetzajnak, mint egy masszív keménytetős szerkezet. A kupé-kabrió kialakítása pedig már régóta annyira kompakt, hogy az aránytalan túlnyúlások ideje lejárt. Mivel mi azon a véleményen vagyunk, hogy ha már kabrió, akkor az legyen klasszikus vászontetővel ellátva, ezért nem mehetünk el az egyik ikonikus kabrió mellett. Igen a Volkswagen Beetle-re gondoltunk.
A Beetle Cabriolet nem köt kompromisszumot a minőség és az élmény terén. Segítségével mégis megfizethető kabrió tulajdonosai lehetünk. Bemutatkozása óta klasszikus és kecses formája számos technikai fejlesztéssel gazdagodott. Sajnos a modern Bogár gyártása 2019-ben véget ért. Ennek köszönhetően sok használt, ámde kevés kilométerrel rendelkező Beetle kabriót találunk a piacon. Miért érdemes ezt a modellt választanunk? Mert amellett, hogy praktikus, kényelmes is. Nem kell kompromisszumot kötnünk a teljesítmény és az üzemanyag fogyasztás terén. Ne feledjük Volkswagenről van szó és 200 LE kellő rugalmasságot biztosít. Ez a kabrió elegáns és gazdaságos. Ideális választás, ha praktikus autót keresünk, aminek lenyitható a teteje.