Rengeteg tárolóhely, jó menetteljesítmény, tempomat és tökéletes klímaberendezés. Ezek azok a részletek, amelyekre egy dízel kombi tulajdonosa mindenképp odafigyel. Munkánk során egy dízel kombi vezetésének hagyománya van. Így nem csoda, hogy egy szedán és a nagy csomagtartó kombinációjának népszerűsége hosszú évtizedek óta töretlen.
Amennyiben nem gondolkodunk új autó beszerzésében, a CarTrend használtautó kereskedés kínálatában mindig tökéletes állapotban lévő kevés kilométerrel rendelkező céges autót is találunk. Miért jó döntés a CarTrendnél megvenni dízel kombinkat? Ha spórolni szeretnénk, válasszunk inkább egy olcsóbb, de jó állapotban lévő használt járművet, amelyet a gyors ügyintézésnek köszönhetően akár napokon belül át is tudunk venni. Nagy modell választékkal, rendszeresen átvizsgált járművekkel várjuk ügyfeleinket!
A dízel kombik nem tűnnek el a kínálatból
Sokan azt gondolják, hogy a városi terepjárók térnyerésének köszönhetően a kombik eltűnnek az autógyártók kínálatából. A klasszikus kombik a jövőben is színesítik az autógyártók kínálatát, hiszen ennek a járműosztálynak túl nagy előnye van az SUV modellekkel szemben. Melyek ezek? Többnyire jobb légellenállási mutatókkal rendelkeznek, ami költséghatékonyabb üzemeltetést jelent, alacsonyabb a hasmagasságuk, ezért jobb a kezelhetőségük és a vezetésbiztonság terén is előnyt élveznek. A kombi minden autóvásárló számára klasszikus választás, a pragmatikus hétköznapok teljesen nyugodt változatától
kezdve egészen a sportos vezetési stílus megéléséig. Most jöjjön a legfontosabb kérdés: melyik dízel kombit is válasszuk? Ez már nagyon szubjektív, de nézzük a részleteket:
VW Passat, a dízel kombik koronázatlan királya
Véleményünk szerint a piac egyik legjobb kombija, ha céges autóról van szó: a VW Passat Variant. Az első generáció 1974-ben jelent meg Type 32B néven. Szögletes, nagy üvegfelületekkel és akkor még hosszirányban beépített motorral rendelkezett. Ennek a generációnak bizonyos modelljei elérhetők voltak összkerékhajtású változatban is. Ami a motort illeti, használhatta az Audi legendás öthengeresét is. A 2,2 literes 120 lóerős dízelmotort, amelyet anno alapfelszereltségként katalizátorral szerelt fel a márka. A Passat Variant immár a nyolcadik generációnál tart, és szilárdan tartja pozícióját. Miért? Szerény megjelenését tökéletes vezetési kényelemmel és nagy térkínálattal ötvözi. Amennyiben a mérettel van problémánk, válasszuk a Passat kistestvérét: a VW Golf Variantot. De létezik egy titkos favorit is. Mégpedig a Skoda Octavia kombi, de nem csak mi vagyunk ezen a véleményen, hanem közel 6,5 millió ember, akik 1996 óta Skoda Octaviát választottak. Tágasságával és megbízható VW technikájával elég nehezen legyőzhető szereplője ennek a szegmensnek. Egy viszont nem társul ehhez a modellhez: életérzés, egyediség. Ezt a következő három modell biztosítja számunkra!
Prémium modellek a dízel kombik között
Amennyiben a három német autógyártó valamelyik kombijára esik a választásunk, akkor minőségi kifogásunk biztosan nem lesz. A BMW 3-as sorozat vagy a Mercedes-Benz C-osztályának kombijával esetleg az Audi A4 Avanttal megyünk tárgyalásokra, vezetési kényelemben nem lesz hiányérzetünk. Mindhárom gyártó dízel kombija esetén nagyszámú motor és teljesítményszint közül választhatunk.
● A BMW 3-as sorozat talán a trió legdinamikusabb kombija. A jelenlegi modellek például 14 különböző motorral kaphatók. A teljesítmény 150 LE-től 510 LE-ig terjed. A legerősebb, a BMW M3-ban található. Amellyel kényelmesen el tudjuk vinni
gyermekeinket az iskolába, de aztán az autópályán kevés autó, az, ami gyorsulásban felveszi velünk a versenyt. Mindezt úgy, hogy közben a csomagtartóban kényelmesen elférnek a tárgyaláson használt prezentációs eszközök, termékminták.
● Az Audi Avant modellek választékában már régóta hagyomány a sportos csúcsmodell. Az RS4 kombi koronázza meg a kínálatot, amelyben 450 LE áll rendelkezésünkre. Ha megelégszünk az alapváltozattal, akkor egy 136 LE-s dízelmotor dolgozik a motorháztető alatt.
● Kombiként a Mercedes-Benz C-osztály mindig is egy konzervatívabb jármű volt. A stuttgartiak többnyire a kényelemre helyezték a hangsúlyt és valljuk meg őszintén a másik kettő modellhez képest mindig is egy kicsit szürkébb volt ez a kombi. A
Mercedes 1993 óta hívja C modellnek a kombi változatát. A C180d-től kezdve a C63 AMG kombiig, a Mercedes-Benz különösen széles motor választékkal kínálja ezt a modellt.
Milyen érdekes, hogy a három prémium autógyártó közül azonban egyik sem mert luxus kombit gyártani. Az Audi A8, a 7-es BMW és a Mercedes S-osztály járművei szedánok maradtak. Mivel ezeknek a dízel kombiknak az ára magasabb, mint a többi hasonló modell ára, miért érdemes mégis ezek közül választanunk céges autónkat? A régebbi prémium dízel kombikat
kényelmesebb vezetni, és némelyik hathengeres motorral is kapható.
Ezek a dízel kombik több figyelmet érdemelnek
Praktikus, és elegáns kombi nem csak a német autógyártóknál kapható. Amennyiben számunkra fontos a megjelenés, és a VW szerény megjelenését szeretnénk csinos, trendi vonalakra cserélni, akkor érdemes a francia vagy a japán autógyártók kínálatát is számításba venni.
● A Peugeot 308 SW vagy az 508 SW valódi alternatívát kínál a német prémium autógyártók modelljeivel szemben. A Peugeot mindkét modellel elsősorban az életmód orientált célcsoportot szólítja meg. A francia dízel kombik sokkal izgalmasabb formavilággal rendelkeznek. A dízel motorjuk pedig egyenes verhetetlen.
● Nem feledkezhetünk meg a Ford Mondeóról sem, amely mindig is nagy belső teréről volt híres, és valljuk meg őszintén az ára tette sokszor vonzó ajánlattá. De hazánkban inkább a kisebbik Ford dízel kombi arat. A Ford Focus Turnier talán az egyik
legszebb alsó-középkategóriás kombi. Sportos megjelenéssel, a márkára jellemző menetdinamikával, jó úttartással csendben teszi a dolgát. A jelenlegi modellre is érvényes, ami a korábbi változatokra is igaz, hogy a csomagtartója átlagos méretű, a
mostani negyedik szériának 635 liter, amit, ha ledöntünk 1635 literre tudunk bővíteni. Ha a standard változat nem elég számunkra, választhatjuk az ST sportváltozatot is.
● A KIA Ceed Sportswagon a különcök választása. A 4,60 méteres hosszúság és a 625 literes csomagtér lehetővé teszi a kényelmes utazást, valamint hátul még a magas kollégák is rendkívül kényelmesen elférnek.
● A Renault Megane egy olyan modell, amely nem vonzza azonnal a tekintetet és ez sajnos a Megane Grand Tourra vagyis annak kombi változatára is igaz. Viszont árban rendkívül versenyképesek. A Renault jelenleg három felszereltségi szinttel kínálja a Grand Tourt, köztük a belépő szintű Zen-t, az Intenst és a sportos R.S. modellt. Sajnos a legalacsonyabb felszereltséghez nem választható dízelmotor, ez a dCI motor 115 lóerős. Amennyiben kedveljük ezt a márkát, akkor esetleg a Renault Megane nagytestvére is érdekes lehet számunkra. A Talisman névre keresztelt modell a VW Passattal versenyez.
Dízel kombik esetén talán megdől az a mondás, hogy az Opel sose kop el?
Ha az ár/teljesítmény viszonylatban különösen vonzó modellekre vadászunk, akkor az Opel Insigniát is érdemes megnéznünk. A jelenlegi modell az utolsó Insignia, amelyet az Opel tervezett. Nemrég a márka a Stellantis csoporthoz került, amely több márka tulajdonosa, így nagy az esély van arra, hogy a márka modelljei szépen lassan elvesztik azokat a tulajdonságokat, amik mindig is jellemzők voltak rájuk. De ez a jövő, mi pedig a jelenben keresünk megfelelő tulajdonságokkal rendelkező céges dízel kombit. Ebben a szegmensben az Opel Insignia Sports Tourer még mindig egy jó választás. Ami a motorválasztékot illeti, az
Opel tudja, hogy ezt a modellt Európa-szerte céges autónak vásárolják, ezért csak dízelmotor és dízelmotor közül választhatunk, vagy az 1,5 literes 122 LE-vel, vagy a 2,0 literes 174 LE-vel kombinálhatjuk céges autónkat. Az erősebb motorhoz választhatunk 8 sebességes automata sebességváltót, és akár még találhatunk összkerékhajtással szerelt változatot is. Ha számunkra elegendő az Opel Astra J Sport Tourer, akkor az 1,3-2,0 literes motorok közül választhatunk. Az Astra kombi bőséges teret kínál, de motortól függően az Opel 6 sebességes automata sebességváltót is szerelt az Astra J-be.