Dízeles vs benzines autó. Te melyikre esküszöl?

Ez a kérdéskör szinte már olyan, mint a politika, vagy a covid oltás. Najó, ennyire ne sarkítsuk ki, de azért azt leszögezhetjük, hogy általában ritka az arany középút: vannak, akik a dízeles autókra, vannak akik a benzines autókra esküsznek. Nézzük a miérteket.

A dízeles autó akkor jó, ha hosszú szakaszokat megyünk vele, városon kívül

Igaz ez? Nem. Igaz volt régebben, de a legújabb Euro 5-ös dízelmotorok megjelenése óta ez már nem helytálló. Ami meg még inkább érdekes, hogy ez a fajta motor nem is annyira új, hiszen már több éve ilyen motorral jönnek ki az új dízeles autók. A fenti kijelentés tehát egy olyan tévhit, ami egy régi berögzült tudáson alapszik, és sajnos emiatt sokan nem vesznek dízeles autót.

Pedig a dízeles autók számos előnnyel rendelkeznek:

  • olcsóbb az üzemanyag: vagyis alap esetben olcsóbb volt, de ez az előny megszűnt a jövedéki adó emelésével, most pedig a 480Ft-os üzemanyagár maximalizálás miatt éppen nincs különbség benzin és gázolaj ár között,

Száz kilométerre vetítve a dízel nagyjából 5,5 l/100 km, a benzines 8 l/100 km. Mivel jelenleg egységáron megy az üzemanyagár, így 2640 Ft 100 km megtétele dízeles autóval és 3840Ft ugyanez benzinessel.

10 ezer kilométeren 384 000 forintnyi benzint kéne venni, és 264 000-ért kellene dízelt tankolni. Ez 120 ezer forintos árkülönbséget jelent.

  • a dízeles autók kevesebbet fogyasztanak, azaz gazdaságosabb a havi költségvetés
  • a kevésbé magabiztos sofőröknek is könnyebb vezetni, hiszen szokás mondani, hogy egy dízeles autóval szinte nem lehet lefulladni,
  • a dízelmotor erős és nyomatékos,
  • használt dízelautók általában kedvezőbb áron érhetőek el, így van ez a CarTrendnél is!
AM JKLVyk5LqjkCCL5KQNJs7pCM1x3 mcJ8pI045SVHlMzGanHndhh91aT1IsZuq0OJDERLkZyIxsIsIRWh4kVbjRdTwNIEIB0oPYwuJXucvEJeUSL31e ygms5qT1JpjbD0R199Vf lB D8 I980Y9XALixEw=w2106 h1368 no?authuser=0
A CarTrendnél mind benzines, mind dízeles használt autók várják új gazdájukat!

Akkor mik a dízeles autók hátrányai?

Először is szögezzük le, hogy a dízeles autók károsabbak a környezetre, mint a benzinesek. Azonban ez is sokat változott az új Euro 5-ös dízelmotor bevezetése óta. Ezt mutatja a következő ábra is. Alapvetően nyugaton elsőkörben a régebbi dízelautók forgalmát korlátozzák, nem az újakkal van a probléma. A korlátozás sem azt jelenti, hogy egyik napról a másikra nem lehet őket használni, hanem különböző akciótervekkel igyekeznek ezeket kivonni a forgalomból. Ahogy Magyarországon is.

Egyszerűsített diagram a benzinüzemű személygépkocsik kibocsátási normáinak szigorodásáról (az Euro 5 előtt nem volt PM határérték) - forrás: Wikipédia
Forrás: Wikipédia

2018 őszétől például itthon is, Budapesten, ha szmogriadó lép életbe, akkor az Euro 3 és ennél rosszabb környezetvédelmi besorolású dízelek nem hajthatnak be a fővárosba. Tavaly ősztől pedig már az Euro 4-es modellek tulajdonosait is szankcionálhatják.

A másik hátránynak hiszik az emberek, hogy a benzines autókéhoz képest magasabb szervizköltségei vannak a dízeles autóknak. Azonban manapság ez sem igaz, legalábbis az újabb modelleknél nem. Az utóbbi pár évben megjelent autópiaci kínálatban mind a benzines, mind a dízeles autók szervizköltségei hasonlóan magasak. Sőt, mivel már nagyjából ugyanazok az alkatrészek is vannak mindkét fajta autóban, a CarTrendnél a szervizköltségek is ugyanazok, az Örök Minőség Garanciának hála.

Örök minőség garanciánkkal autódra élettartam garanciát vállalunk. Amennyiben autód bárhol, bármikor meghibásodik, mi jövünk érte, csere autót biztosítunk és gyári beszerzési áron cseréljük ki a meghibásodott alkatrészt munkadíj nélkül.

Dízeles autók és a nagy autógyártók

Volkswagen elnöke szerint „A dízel hamarosan, a nem túl távoli jövőben reneszánszát élheti, mivel az emberek, akik dízelautót vezettek rájönnek majd, hogy ez egy nagyon kényelmes koncepció volt. Ha az emberek fejében sikerül elültetni a gondolatot, hogy a dízeltechnológia valójában környezetbarát, akkor nem látok okot arra, miért ne vásárolnának” – Matthias Müller

A Toyota befejezte a dízelautók gyártását. A modelljeiket inkább hibrid és benzines motorral árulják majd.

A Ford véleménye szerint: „Szerintünk van jövője a dízelnek, azonban néhány kisebb járműből fokozatosan el fog tűnni. Nagyon keményen kell dolgoznunk, hogy a fogyasztók valóban elhiggyék, az új dízelek tiszták” – mondta Armstrong.

A magyarok kedvence: a benzines autók

Nem csoda, nem ámítás, a magyarok tehát inkább benzines autó pártiak. Magyarországon arányaiban véve körülbelül 3,5 millió autóból csupán egymillió dízel, így a benzinesek vannak előnyben.

“Ha keveset mész és főleg városban cirkálsz, akkor benzines autót vegyél. Ha sokat mész és inkább országúton, akkor meg dízelt.” Ez a mondat foglalja jól össze a magyarok véleményét, és ezért van a magyaroknál több benzines autó. Amíg a használt piac is tele van régi 2008 előtti autókkal, addig nehéz ezzel vitatkozni, mert valóban így volt az ajánlott.

Az a tévhit él a fejekben, hogy a benzines autók olcsóbbak. Ha egy régi Suzuki Swiftre gondolunk, igen persze, az olcsóbb, de az új kategóriás autók esetén nincs különbség szervizköltségben dízel és benzin között, sőt a benzines autók például szeretik az olajat enni, ami meg egy nagy hátrányuk.

Mi a CarTrendnél a dízel autókat preferáljuk, hiszen ha erő kell, nyomaték kell, akkor még mindig a dízel a nyerő.

Látogasson el kereskedésünkbe és fedezze fel autókínálatunkat!
Ne feledje: Mi nem szimplán garanciát adunk, mi az autózás biztonságát adjuk Önnek!

Ezt olvasta?