szerviz

Szerviz trükkök, amikkel megpróbálhatnak átverni

A szabadság és a sebesség mámorában fürdőző sofőrök számára az autózás mindig élmény. Ám ahhoz, hogy ez az élmény pozitív maradjon, az úticél pedig ne a szerviz legyen, nélkülözhetetlen az autó megfelelő karbantartása. Enélkül ugyanis könnyen azon kaphatjuk magunkat, hogy az út szélén várjuk az autómentőt. Az autó összetett gépezet, így olykor előfordulnak meghibásodások, használatból eredő kopások, amelyeket a biztonságos autózás érdekében javítani kell. A járművek esetében a szerelő olyan, mint az embereknél az orvos, fontos a szakértelem és a megbízhatóság. Azonban sajnos megeshet, hogy a szerviz nem korrekt módon jár el és megpróbálhatja átverni a gyanútlan autósokat. Ennek elkerülése végett érdemes tájékozódni a javíttatás előtt és megfogadni néhány tanácsot.

szerviz

Silány minőség aranyáron

Az autó javíttatása nem mindig egyszerű feladat, hiszen könnyen átverhetnek minket. Nem törvényszerű, hogy az összes szerviz nyerészkedni próbál rajtunk, de ha fenn áll a gyanú, kis odafigyeléssel ez elkerülhető. Amint jelentkezik a hiba, vagy arra utaló jeleket tapasztalunk, érdemes fórumokon, vagy szakmai portálokon informálódni azok eredetéről. Ha körvonalazódik, hogy mely alkatrészeket kell javítani, cserélni nézzünk utána, hogy milyen áron tudjuk azokat megvenni. Fontos tudnunk, hogy a szerviz megtagadhatja az általunk vásárolt alkatrészek beszerelését. Azonban ha a szerviz gondjára bízzuk a beszerzést, előfordulhat, hogy az olcsó, rossz minőségű alkatrészt fogják beszerelni. Ráadásul az sem elképzelhetetlen, hogy egy bontott, vagy utángyártott darabot adnak el nekünk a gyári árán. Azt is érdemes figyelembe venni, hogy nem minden esetben van szükség az alkatrész komplett cseréjére, sokszor a javítása is elég, ami pedig számunkra költséghatékonyabb.

Annak érdekében, hogy ezeket a trükköket ne tudják bevetni ellenünk, minden esetben kérjük meg a szerelőt, hogy mutassa meg a kicserélt alkatrész csomagolását vagy számláját, így ellenőrizhetjük, hogy milyen tartozék került az autónkba. Ha igényt tartunk rá, a hibás darabot adják át és magyarázzák el mi okozta a problémát. Amennyiben a szerviz azzal a kifogással él, hogy már kidobták a csomagolást és a hibás alkatrészt, nagy az esély rá, hogy át akarnak verni.

szerviz

Csere helyett újrahasznosítás

Az olaj és a különböző szűrők cseréje a szerviz számára rutinfeladat. Bizonyos idő, vagy megtett kilométer után minden autóban javasolt elvégezni, mert elmaradása esetén előbb-utóbb nagyobb problémák is jelentkezhetnek. Azonban olykor előfordul, hogy a szerelő csak amolyan tessék-lássék módon végzi el a feladatot. Az olajcsere során fontos, hogy leengedjék, és hagyják kicsepegni a fáradt olajat. A megfelelő minőségű és mennyiségű olajat csak ezután szabad rátölteni. Ügyelni kell a helyes adagolásra is, mert túltöltés következtében tönkremehet a katalizátor. Ha nem értünk az autószereléshez a legtöbb esetben – például váltóolaj cserénél – nehéz ellenőrizni, hogy valóban elvégezték-e a feladatot, de a motorolaj szintet a nívópálca segítségével könnyen megvizsgálhatjuk. Ha a folyadék fekete és sűrű, akkor biztosak lehetünk benne, hogy nem történt csere, vagy használt olajat töltöttek bele. Ennek elkerülésére a legjobb megoldás, ha szánunk rá időt és a szerviz a szemünk előtt történik. Ne felejtsük el elkérni a megmaradt olajat, hiszen kifizettük, tehát a miénk.

Több munkadíj, kevesebb javítás

Szerviz során a szerelőknek minden esetben munkalapot kell vezetniük. Ebben fel kell tüntetni a dátumokat, az egyes munkafolyamatokat és a felhasznált alkatrészeket, kellékanyagokat. Mégis a gyakorlatban ezt általában elhanyagolják. Figyeljünk oda, mert enélkül könnyen olyan javításokért is fizetnünk kell, amiket valójában el sem végeztek. Lehetőség szerint ellenőrizzük az olajszintet és a fékek állapotát a szerviz előtt, mert ezekkel kapcsolatban gyakran számolnak fel plusz költséget. A szerelő értelemszerűen munkája során felfedezhet váratlan hibákat, melyek javítást igényelnek és megnövelhetik a költségeket, ám ezekről köteles minket tájékoztatni. Előfordulhat, hogy olyan szakszavakat használnak, amelyeket nem értünk, ilyen esetekben kérdezzünk vissza és kérjük meg, hogy magyarázza el érthetőbben. Amennyiben nem hajlandó elmondani, hogy mi volt a hiba és miért kellett javítani, kezdhetünk gyanakodni, hogy valamit takargatni szeretne.

Mindezek tudatában fontos, hogy a szerviz minden téren megbízható legyen. Tájékozódjunk ismerőseinknél, barátainknál és így a megfelelő szerviz kiválasztásával elkerülhetjük az átveréseket. Ha a szerviz törekszik az ügyfelek megtartására, akkor az nem csak az elvégzett munkán látszik, hanem azon is, ahogy az ügyfeleivel bánik. Ennek okán ritka az olyan átverés, ahol már hosszú távú, személyes kapcsolat áll fenn, így ha megtaláltuk a számunkra ideális szervizt, maradjunk hozzá hűségesek.

Látogasson el kereskedésünkbe és fedezze fel autókínálatunkat!
Ne feledje: Mi nem szimplán garanciát adunk, mi az autózás biztonságát adjuk Önnek!

Ezt olvasta?